Rallye Šumava (21.4. – 22.4.2017)

Po krátké odmlce poohlédnutí za Rallye Šumava Legend. Ve středu 19. jsme chtěli odjíždět po práci směr Klatovy, protože depo bylo již otevřeno. Jak už tomu tak bývá vyráželi jsme asi v půl sedmé a do depa jsme dorazili v půl desáté. Začali jsme řešit stání a snažili jsme se přijít na nějaký systém. Zjistili jsme, že rozmístění posádek po depu vyvěsí až ve čtvrtek ráno. Postavili jsme karavan kamkoliv a šli shánět někoho, kdo nás připojí k elektrice. K naší smůle odjel človíček co to měl na starosti domů a nikdo jiný to nemohl připojit. Vzhledem k tomu,že večer bylo -2°C čekala nás krušná noc. Přežili jsme a ráno jsme hned mezi prvními šli na administrativní přejímku, abychom se aspoň trochu zahřáli. Po obdržení itineráře jsme vyrazili na erzety abychom si napsali rozpis. Už jsme si zvykli vše projet jen jednou i když pak si na některých úsecích člověk připadá, jako kdyby tam nikdy nebyl. Trochu jsme pozměnili styl zápisu a byli jsme zvědaví, jak to bude vypadat v praxi. A protože jsme nevěděli co nás čeká za trable ulehli jsme celkem brzo. Vzhledem k tomu, že už jsme byli připojeni na elektřinu, tak karavan byl luxusně vytopený. Ve tři ráno se ozvalo břicho a já v -4°C seděl půl hodiny na toice. V pátek dopoledne po nastartování jsme zjistili, že nám teče odvzdušnění topení. Opravu jsme nechali až po technické přejímce a doufali jsme, že kapající vody z kanálku v podběhu si nikdo nevšimne. Závadu jsme odstranili a čekali na start. Slavnostní start byl naplánovaný v Klatovech na náměstí a poté jsme se vydali na první RZ Petrovická. Po příjezdu na start a připojení helem k interkomu jsme zjistili, že nám nefunguje centrála, takže jsme na sebe museli opět křičet, jako když jsme začínali. První erzeta dopadla dobře a auto fungovalo. Po projetí cílem jsme se přesunuli na druhou RZ klatovský okruh. Zde nás čekali tři průjezdy. Při druhém průjezdu nám začaly vadnout brzdy a to tak, že dokonce do jednoho retardéru jsem brzdil ručkou. Ke konci erzety se při brždění ozývaly rány. V depu jsme zjistili, že to byly brzdiče o disky. Hodili jsme auto na hever a odvzdušnili brzdy. To byl kámen úrazu. Zjistili jsme, že dokonce máme prasklý unašeč na kotouči a v tom místě je na brzdné ploše boulička. Doufali jsme, že to Šumavu přežije, teda my to přežijeme. Při naklonění auta na heveru jsme ještě zjistili, že netěsní odvzdušnění nádrže a kape benzín. Následovala třetí RZ Koráb. 15 kilometrů zakončených úžasnými serpentýnama. Auto brzdilo a mohli jsme vyrazit na čtvrtou RZ Petrovická. Brzdy zvadly až v cíli a my vyrazili směr depo. Znovu jsme odvzdušnili brzdy, zkusili opravit unikající palivo a stáhli jsme onboardy. Po shlédnutí onboardu jsme zjistili, že držák je moc krátký a přes zrcátko tam není nic moc vidět. Na sobotu jsme tedy prodloužili držák a sundali zrcátko. V sobotu ráno nás čekala pátá RZ Strážovská a šestá RZ Stašínská. Na autě se nic nového nepokazilo a po příjezdu na sedmou RZ Hoslovickou jsme se dozvěděli, že je zrušená a přesunuli jsme se rovnou na osmou RZ Tedražická. To už poprchávalo a měl přijít pořádný déšť. Na této ezretě byl skok při výjezdu na hlavní. Ten jsme prodali a na divácích bylo vidět, že jsou zklamaní. Ale čekalo nás ještě pár kilometrů, tak jsme to nechtěli rozbít. Vzhledem k tomu, že se bylo celkem chladno brzdy vydržely a my se přesunuli na devátou RZ městský okruh. Ten už byl hodně mokrý, ale čekal nás kruháč, takže mokro i vyhovovalo. Když nebudu počítat špičku české rallye, tak jsme jako jedni z mála dali kruháč bokem. A jak jsme z toho byli nadšení, tak v další zatáčce se povedly krásné hodiny. Před cílem byl vytvořený skok, ale protože si to nechceme rozbít, tak přes vrchol jsme se jen tak překulili. Po projetí cílem se ozvala benzinová pumpa, že nemá co dávat. Počkali jsme na příjezd servisáka s palivem a mazali do depa, abychom stihli pro jistotu odvzdušnit brzdy. Po sléze jsme se vydali na desátou RZ Strážovská, která byla za deště a musím říct, že je to fakt náročné jet aspoň trochu rychleji a udržet to na silnici. Pouze v jednom vracáku hodiny jinak ok. Po průjezdu přes rampu a obdržení malé upomínky jsme šli balit. Do toho nám volal servisák, který vyrazil na před, že stojí za Plzní s mrtvým autem. Tak jsme ho po cestě domů nabrali a v neděli jsme na otočku dali Plzeň pro auto. Závody super. Šumava je opravdu nádherná a při erzetách ještě krásnější.

IMG_2348

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *